معرفی کتاب وقتی مدیر جواب تلفن را نمی دهد
چالش های کار جمعی
منظور ما از این عبارت چه هست؟ «چالش» «کار» و «جمعی». چرا به جای کار، تعبیر زندگی را استفاده نکردیم؟ چرا به جای تعبیر جمعی، تعبیر گروهی و تعبیر تشکیلاتی را به کار نبردیم؟یا حتی تعبیر اداری؟ و…
منظور ما از چالشهای کار جمعی آن مواردی است که عمدتاً ذهن خیلی از فعالان فرهنگی را خصوصاً کسانی که با امور اداری و کارهای تشکیلاتی درگیرند، در بر میگیرد. یک نمونه اش همین کتابی است که میخواهیم انشاالله «بسم الله»ش را بگوییم. امید به خدا به ما توفیق بدهد و بتوانیم این مسیر را پیش ببریم؛ چون بچههای عرصه تشکیلات واقعاً درگیری های متعدد دارند. ما به خاطر اینکه بسیاری از اوقات خیلی کلان و کلی وارد مباحث میشویم، به این سرفصلها نمیرسیم کلیگوییها یک مقدار ما را از مواردی مثل این دور می کند. زمانه هم آموزش های جدید می طلبد.
جلد اول این مجموعه قرار است به یک موضوع خیلی ریز و در عین حال مهم و مورد ابتلاء بپردازد. عنوان جلد یک را گذاشتیم «وقتی مدیر جواب تلفن را نمی دهد» خب! در نگاه اول هر کسی یک جور خودش را درگیر با این موضوع میداند «وقتی مدیر جواب تلفن را نمی دهد» سعی کرده روی مسئله های پرکاربرد و مورد نیاز دست بگذارد؛ موضوع جالب و فکری که وقتی بخوانید میفهمید مسئله خودتان هست، فقط پنهان بوده برایتان! توجه به اینکه هر شأن، لوازمی دارد و عنایت به پاسخگویی به عنوان یک شأن از شئون مدیر البته بررسی چند بعدی آن. اینکه «اگر مدیر شدی، باید ارتباطاتت را مدیریت کنی و نسبت به آن مسئولی» تا اینکه «مخاطب یا همان ارباب رجوع هم باید به یک آگاهی برسد چگونه در فضای کار جمعی با یک مدیر ارتباط بگیرد» تا عنایت به اینکه «بسیاری از رفتارهای به ظاهر ساده ما ریشه های معرفتی دارد که توجه به آن ضروری است» و ...
مهدی غفوری –
کتابی کاربردی و جذاب برای فعالان فرهنگی و تشکیلاتی. به امید انتشار مجلدات بعدی این مجموعه در سال پیش رو.