صنعت پروپاگاندا – افکار عمومی چگونه تولید و تحریک میشوند؟
صنعت پروپاگاندا – افکار عمومی چگونه تولید و تحریک می شوند؟
یکی از منابع مهم پژوهشی است که با گذشت بیش از 90 سال از نوشته شدنش هنوز هم الفبای مطالعاتی در حوزه ارتباط و روانشناسی تبلیغات است.
از مباحث تخصصی که بگذریم، خواندن این کتاب برای همه مهم است چون این روزها حساب و کتاب کار، دست اقتصاد توجه است.
برای همین است که هرساعت و هر دقیقه میلیاردها خرج می شود تا مثلا در اینستاگرام برای چند لحظه هم که شده ویدئو ببینید.
ادوارد برنیز نویسنده کتاب صنعت پروپاگاندا
کتاب صنعت پروپاگاندا را ادوارد برنیز نوشته. مردی که لقب پدر روابط عمومی را یدک می کشد.
ادوارد لوئیس جیمز برنیز را پدر روابط عمومی و از اصلی ترین پایه گذاران تبلیغات مدرن در جامعه آمریکا معرفی کرده اند. برنیز
سال ها در خدمت دولت، سرمایه داران و کارخانه جات آمریکایی برای ترویج کالاها و سبک زندگی مورد نظر آن ها برای مردم آمریکا و دیگر نقاط جهان بوده است.
تحصیلات دانشگاهی اش کشاورزی بود اما ادامه مسیرش را سمت دنیای رسانه و ارتباطات کج کرد.
او نزدیک به دو دهه در وزارت دفاع امریکا کار کرد.
از آن جایی که تاثیر کلمات و جادوی آن را به خوبی می شناخت؛ پیشنهاد کرد به جای استفاده از عبارت جنگ که بار منفی دارد،
از واژه دفاع استفاده کنند ؛ وزارت دفاع ایالات متحده امریکا.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.