مسابقه کتابخوانی «داستان نانوتافته» + سؤالات و نحوه شرکت در مسابقه

مسابقه کتابخوانی «داستان نانوتافته» توسط «نشر سدید» (انتشارات بسیج دانشگاه امام صادق علیه السلام) و با همکاری فروشگاه اینترنتی کتاب «واوک» برگزار می‌شود. طرح مسابقه کتابخوانی «داستان نانوتافته» از 10 بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است و تا 4 تیر ماه 96 ادامه پیدا خواهد کرد (مهلت مسابقه تمدید شده است) و در پایان به قید قرعه، جوایز نفیسی از جمله یک دستگاه لپ تاپ، 5 دستگاه تبلت، بن‌ خرید کتاب و... به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد.

 

این کتاب با حمایت «ستاد توسعه فناوری نانو» با تخفیف 50 درصدی در فروشگاه اینترنتی «واوک» (Vaavak.com) در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

نحوه شرکت در مسابقه به صورت پیامکی خواهد بود که در برگه سؤالات همراه کتاب به طور کامل توضیح داده شده است.

کتاب «داستان نانوتافته»، روایتی متفاوت از مسیر پرپیچ و خم یک فناوری کاربردی در کشور است؛ روایتی که تصویری آموزنده و ظرافت‌های تجاری‌سازی فناوری الکتروریسی و فیلتر نانوالیاف را ارائه کرده است. این کتاب، اثر مشترک سیدحمزه حسنی، سیدمجتبی قافله‌باشی و سعید حسین‌رفیعی می‌باشد.

در این کتاب سعی شده تجربیات این مسیر به عنوان تجربه‌ای در مدیریت دانش در اختیار دیگران قرار گیرد، تجربه‌ای که حلقه مفقوده اقتصاد مقاومتی در صنعت به نظر می‌آید.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:

«یکی از مهمترین لوازم تحقق جامعه اسلامی و به تبع آن، تحقق آرمان تمدن نوین اسلامی -چنان که در تأکیدات رهبر معظم انقلاب مشهود است- توجه به تولیدعلم و فناوری به عنوان پایه ومبنای قدرت و اقتدار تمدن اسلامی است.

در این راستا، پیشرفت‌های علمی کشور در حوزه‌های مختلف گرچه خود به عنوان بخشی از دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی دراعتلای کشورمغتنم می‌باشد اما پر واضح است که به بارنشستن تامّ این موفقیت‌های علمی زمانی به تقویت کارآمدی نظام به طورمحسوس خواهد انجامید که ثمرۀ آن درساحت عینی زندگی آحاد جامعه اسلامی قابل لمس باشد.

این اتفاق حلقۀ پایانی فرآیند بسیارمهمی است که از احصاء و تحلیل مشکلات عینی درابعاد معنوی و مادی زندگی مردم آغازشده وطی مراحلی پس ازتبدیل به مجموعه‌ای ازمسائل علمی به کشف پاسخ امتداد می‌یابد و درنهایت باید با اتخاذ تدابیر لازم جهت به کاربستن این پاسخ‌ها نتیجۀ آن در زندگی مردم مشاهده شود. اما متأسفانه دربسیاری موارد حتی چنانچه مشکل به درستی شناسایی شده باشد و پاسخ آن نیز در عرصۀ علمی کشف شده باشد؛ به دلیل مفقود بودن حلقه نهایی، این فرآیند اثری درزندگی مردم نخواهد داشت. ماهیت این حلقه مفقوده ترکیبی ازعلم، مدیریت و اقتصاد است که ازآن به تجاری‌سازی یاد می‌شود. اکسیری که می‌توان آن رابه عنوان شالوده و وجه ممیّز شرکت‌های دانش بنیان معرفی کرد.»

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 66485850-021 و 66486120-021 و ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید  تماس حاصل فرمایید.

 

 

شیوه نامه شرکت در مسابقه کتابخوانی "داستان نانوتافته"

 

با مطالعه کتاب «داستان نانو تافته» و پاسخ صحیح به 7 سؤال از 8 سؤال مسابقه، می‌توانید در قرعه کشی این طرح شرکت کرده و به قید قرعه از هدایا و جوایز نفیسی بهره مند گردید.


    
برای شرکت در مسابقه:

1. هر کتاب، دارای یک شماره سریال 10 رقمی منحصر به فرد است، که در صفحه شناسنامه کتاب قرار گرفته است.

2. برچسب شماره سریال کتاب را با خراشیدن پاک کرده تا به کد 10 رقمی آن دسترسی پیدا کنید.

3. ابتدا زبان نوشتاری پیامک در تلفن همراه خود را به زبان انگلیسی تغییر دهید و سپس این کد 10 رقمی را در تلفن همراه خود تایپ کنید و بلافاصله کلید ستاره (*) را وارد نمایید. بعد از آن شماره گزینه صحیح برای هر سؤال را به ترتیب از سؤال یک تا هشت، بدون فاصله مطابق الگوی زیر از چپ به راست وارد نمایید تا یک عدد 8 رقمی حاصل گردد.

4. در پایان، مقادیر وارد شده که مطابق الگوی زیر است را بدون هیچ گونه توضیحات بیشتر به شماره 300072777 پیامک نمایید.

تذکر: شماره تلفن همراه و کد 10 رقمی ثبت شده در هر کتاب، شناسه شما برای شرکت در مسابقه محسوب می‌شوند و همچنین با هر شماره سریال می‌توانید تنها یک بار در مسابقه شرکت نمایید.

تذکر: شماره تلفن همراه و کد 10 رقمی برگه سؤال، شناسه شما در مسابقه محسوب می‌شوند.

 تذکر: با هر کد می‌توانید تنها یک بار در مسابقه شرکت کنید.

 

 

سؤالات مسابقه کتابخوانی داستان نانوتافته

 

1- دلیل عدم همکاری شرکت‌های خودروساز با شرکت فناوران نانومقایس در ساخت دستگاه صنعتی الکتروریسی چه بود؟
1.    آنها شرکت فناوران نانومقیاس را شرکت کوچکی می‏‌دانستند که درحد همکاری با شرکت‌های بزرگ نیست.
2.    آنها در مورد عملیاتی بودن طرح شک داشتند.
3.    آنها دارای تقاضاهای غیرمتعارف از شرکت فناوران نانومقایس بودند.
4.    آنها کاهش قیمت تمام شده را به افزایش کیفیت محصول ترجیح می‌دادند. 

2- چرا فناوران نانومقیاس با وجود ریسک عدم وجود مشتری برای دستگاه، تصمیم به ساختن آن قبل از قطعی شدن سفارش بهران ‏فیلتر گرفت؟
1.    ستاد نانو از آنها خواسته بود تا هر چه سریعتر دستگاه نهایی را آماده کنند.
2.    آنها از خرید دستگاه از سوی بهران‏‌فیلتر ناامید شده بودند.
3.    آنها به این نتیجه رسیده بودند که، تا مشتری محصول نهایی را نبیند، ساخت آن را سفارش نمی‌‏دهد.
4.    همه موارد 

3- کدام گزینه نادرست است؟
1.    گاهی فرایند ارتقاء دستگاه و رفع اشکالات ریز و درشت آن، حتی پس از نصب و راه‏‌اندازی دستگاه ادامه می‏ یابد.
2.    برای ساخت اولین دستگاه، تلاش برای تولید دستگاهی بی‌‏عیب و نقص، تمام اتوماتیک و پیشرفته عاقلانه است.
3.    اولین سری از هر ماشینی، كارايي زيادي ندارد و در عمل با مشكلات زيادي مواجه مي‏ شود. دومین دستگاه بهتر می‏ شود و معمولاً سومین دستگاه قابلیت استفاده در صنعت را پیدا می‏ کند.
4.    هزینه ساخت دستگاه اول، به دلیل هزینه زیاد تحقیق و توسعه، بیش از هزینه واقعی درمی‏‌آید. 

4- چرا ستاد نانو، پرداخت تمام هزینه‌‏های تست محصول در خارج از کشور را نپذیرفت؟
1.    از مثبت بودن نتایج تست مطمئن نبود.
2.    شرکت فناوران نانومقیاس در بازپرداخت وام خود، تأخیر کرده بود.
3.    شرکت بهران‏‌فیلتر باید نشان می داد که برای این کار ارزش قائل است.
4.    همه موارد صحیح است. 

5- به چه دلیل در مقطعی، مهندس نادری تا مرز ناامیدی از ساخت دستگاه توليد ولتاژ بالا به‌‏عنوان قلب دستگاه الکتروریسی پیش رفت؟
1.    در هنگام بررسی مدارها متوجه شد که ساخت آن،  پیچیدگی‌‏های فنی زیادی دارد.
2.    تا آن زمان، هیچ شرکت و فردی در داخل کشور این دستگاه را نساخته بود.
3.    در هنگام مشورت متوجه شد که اساتید دانشگاه، ساخت آن را در داخل کشور غیر ممکن می‌دانند.
4.    زمانی که فهمید سطح تحصیلات او و دکتر فریدی پاسخگوی ساخت چنین دستگاهی نیست. 

6- دلیل مهندس نادری برای انتخاب سایر صنایع و انتخاب دیرهنگام بازار مناسب ماسک‏‌های تنفسی نانوفیلتر چه بود؟
1.    دنباله‏‌روی چشم ‏بسته از نمونه‌‏های خارجی
2.    نبود سرمایه‏‌گذار بالقوه در حوزه ماسک‏‌های تنفسی
3.    وجود استانداردهای دقیق در حوزه ماسک‏‌های تنفسی
4.    همه موارد صحیح است. 

7- چه موضوعاتی باعث فروش اولین دستگاه الکتروریسی با کاربرد آزمایشگاهی شرکت فناوران نانومقیاس شد؟
1.    وجود یک متقاضی که اعتماد بالایی به اعضای شرکت داشت - ظاهر شکیل و مشتری‏‌پسند دستگاه
2.    فروش بدون حاشیه سود دستگاه - تبلیغ دستگاه در دانشگاه‏‌های سطح کشور
3.    ظاهر شکیل و مشتری‏‌پسند دستگاه - تبلیغ دستگاه در دانشگاه‌های سطح کشور
4.    وجود یک متقاضی که اعتماد بالایی به اعضای شرکت داشت - فروش بدون حاشیه سود دستگاه 

8- کدامیک از عوامل زیر در موفقیت شرکت فناوران نانومقیاس بی‌‏تأثیر بود؟
1.    مكمل بودن توانمندي‌هاي اعضا
2.    برخورداری از سند استراتژیک دقیق
3.    عدم سهم‏‌خواهی و چانه نزدن بر سر سود شرکت
4.    صرف عمده منابع به دست آمده برای توسعه شرکت 
 

 

دریافت فایل سؤالات + شیوه نامه شرکت در مسابقه

 

  

 

تلفن: 021-66485850      ایمیل: info@sadidisu.ir
logo-samandehi

ارسال پيام و شکایات

تماس با ما
  1. نام(*)
    لطفا نام خود را وارد کنید
  2. پست الکترونیک(*)
    لطفا پست الکترونیک خود را وارد کنید
  3. موضوع(*)
    لطفا موضوع پیام خود را وارد کنید.
  4. پیام(*)
    لطفا متنی برای پیام خود وارد کنید
  5. (*)

    Invalid Input